بلاگ

تفاوت آجر های قرمز و زرد رسی

تفاوت آجر قرمز و زرد : آجر های نمای قرمز به غیر رنگ و ظاهر با آجر های رسی تفاوت های دیگری را دارا می باشند که در زیر می توان به آن موارد اشاره نمود:

1) آجر نمای زرد از خاک رس تهیه و تولید می شوند ولی آجر های نمای قرمز اصولا از معادن سنگ شیل استخراج و در کارخانه ها تولید می شود . سنگ شیل دارای اکسید آهن بالایی نیز می باشد.و همین سبب می شود که آجر نمای قرمز نیازی به افزودن موارد رنگی نداشته باشد و دوام و سازگاری بالاتری نسبت به آجر های رسی نشان دهد.

2) تفاوت آجر قرمز و زرد : درصد نفوذ پذیری آب در آجر نما قرمز پایین تر از آجر رسی می باشد و همین مورد سبب دوام بیشتر در تمامی فصول شده و در برابر گرما و سرما و یخبندان مقاوم تر خواهد بود.و همچنین اینگونه آجر ها مناسب برای مناطق سردسیر و بارانی نیز به شمار می رود.

3) استفاده آجر نمای قرمز در شهر های بزرگ و آلوده و مناطق شرجی بیشتر پیشنهاد می شود چرا که این نمونه آجر ها در برابر آلودگی و رطوبت نفوذ پذیری کمتری نشان می دهد و همین امر سبب ماندگاری آن بوده و سالیان سال با همان کیفیت ماندگار می ماند.

4) خاصيت ضد سايش آجرنماي قرمز باعث ميگردد كه در بسياري از كشورهاي جهان جهت استفاده در اماكن عمومي نظير پياده روها و نيز منازل ويلايي به صورت كف فرش استفاده گردد.

5) مقاومت فشاري بسيار بالا همين مزايا باعث گرديده تا در سراسر اروپا ، آمريكا ، چين و كشورهاي آسياي ميانه از اين نوع آجر نما اصفهان استفاده ميگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *