مقالات

معرفی رشته بازیگری

معرفی رشته بازیگری

هدف از ایجاد رشته بازیگری، تربیت افرادی است که بتوانند هنر خود را، از طریق تلویزیون، رادیو، تئاتر و… در معرض نمایش قرار دهند و باعث پیشرفت و گسترش فرهنگ و هنر ایران شوند.

افرادی که از طریق کنکور هنر وارد رشته‌ی بازیگری می‌شوند، یک دید آکادمیک و علمی خاصی به این کار دارند و بسیاری از مفاهیم موجود در این هنر را بهتر و عمیق‌تر درک می‌کنند.

مدرک دانشگاهی، تمرین مداوم و استعداد و علاقه، 3 راس مثلث موفقیت در این رشته و تبدیل شدن به یک بازیگر را شکل می‌دهند.

رشته بازیگری پذیرشی نیمه متمرکز دارد؛ یعنی متقاضیان این رشته باید علاوه بر قبولی در آزمون سراسری، در آزمون عملی هم موفق شوند.

در این حین، افرادی که در آموزشگاه‌های بازیگری شرکت کرده‌اند و دوره‌های بازیگری گذرانده‌اند یک برگ برنده دارند؛ چرا که به علت آگاهی و اشراف بر مباحث بازیگری، می‌توانند از پس آزمون عملی به خوبی بربیایند.

یک سخن بین عوامل صحنه و بازیگران بسیار رایج است که می‌گوید: “خاک صحنه بسیار باید خورد.” شما به عنوان یک فارغ‌التحصیل رشته‌ی بازیگری باید خاک صحنه بخورید، تجربه کسب کنید و نقش‌های مختلف را تمرین و بازی کنید تا بتوانید برای پذیرش نقش و ایفای آن آماده شوید.

رشته‌ی بازیگری در دانشگاه

رشته‌ی بازیگری در دانشگاه یکی از زیر رشته‌های جذاب و پرطرفدار گروه هنر است که سالانه متقاضیان زیادی از سرتاسر ایران دارد.

این رشته تکنیک‌های بازیگری را به دانشجویان می‌آموزد و دانشجویان را یک هنرمند بار می‌آورد؛ هنرمندی که می‌تواند جلوی دوربین به تکرار اداها بپردازد، از پس یک نقش به خوبی بربیاید و به شخصیت‌ها جان تازه بدهد.

البته بهتر است بدانید که برای یادگیری بازیگری، علاوه بر تحصیل در رشته هنر، می‌توانید در دوره‌ مقدماتی بازیگری، دوره متوسطه بازیگری و دوره پیشرفته بازیگری هم شرکت کنید.

مزیت این دوره‌ها آن است که شما بصورت عملی در یک گروه شروع به یادگیری می‌کنید و هر آنچه که بصورت تئوری فرا می‌گیرید را می‌توانید در عمل پیاده کنید. به اصطلاح دوره‌های آموزش بازیگری Practical یا تجربه محور هستند.

در مقاله‌ی پیش‌رو همه چیز را راجع به این رشته بررسی کرده‌ایم تا شما بتوانید توسط اطلاعات مناسب وارد این رشته شوید.

تحصیلات لازم رشه بازیگری

اگر شما در اینترنت جستو کنید، می توانید ببینید که خیلی از بازیگران تحصیلات دانشگاهی بازیگری ندارند، اما به دلیل دانستن اصول فنی این حرفه، توانسته اند در این حرفه بدرخشند. این افراد واقعا نادر هستند و نمی توان به اطمینان کامل گفت که شما در هر رشته ای تحصیل کنید، میتوانید وارد به این حرفه شوید.

افرادی که دارای مدرک دانشگاهی این رشته هستند، دید علمی به این حرفه دارند و خیلی از مفاهیم عملی را بهتر درک می کنند، حتی به دلیل تمرین ها یکلاسی مداوم و حضور در کنار اساتید برجسته حرفه بازیگری، می توانند شانس خود را برای ورود به بازارکار این حرفه چند برابر کنند. به طور کلی باید بگیم که داشتن مدرک دانشگاهی، استعداد و علاقه، تمرین مداوم؛ 3 ضلع مثلت موفقیت یک فرد در این حرفه است.

آزمون عملی رشته بازیگری

پذیرش در این رشته مانند رشته آهنگسازی، رشته ارتباط تصویری، رشته طراحی پارچه، طراحی صحنه، رشته عکاسی، رشته طراحی لباس، رشته کتابت و نگارگری، رشته مجسمه سازی، رشته نقاشی، رشته نمایش عروسکی، رشته نوازندگی موسیقی ایرانی و رشته نوازندگی موسیقی جهانی به صورت نیمه متمرکز است و علاقه مندان به این رشته باید علاوه بر قبولی در کنکور سراسری، خود را برای آزمون عملی آماده کنند. افرادی که از سنین کودکی یا نوجوانی، در دروره های آزاد بازیگری شرکت کرده اند، به دلیل داشتن آگاهی بیشتر از مباحث، راحت تر می توانند، از مرحله مصاحبه علمی عبور کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *