مقالات

معماری داخلی چیست؟

معماری داخلی چیست؟

پرسش معماری داخلی چیست را به چندین طریق می‌توان پاسخ داد. به زبان ساده، معماری داخلی دو حوزه طراحی داخلی و معماری را به یکدیگر پیوند می‌زند. این رشته اغلب در قالب طراحی داخلی به اضافه دانش سازه و مصالح ساختمان درک می‌شود. به بیان دیگر نیز معماری داخلی برقراری تعادل بین دانش طراحی یک فضای داخلی با در نظر گرفتن تمام المان‌های یک ساختمان است.

تخصص معماران داخلی طراحی و ایجاد فضاهای داخلی به نحوی است که کاربردی، ایمن و زیبا باشد. معماران داخلی فضاهای داخل ساختمان را طراحی و برنامه‌ریزی می‌کنند و در این فرایند به مصالح ساخت و ساز، نورپردازی، جزئیات و نازک‌کاری نیز می‌اندیشند.

معماری داخلی طراحی یک فضای داخلی بر اساس اصول معماری است. برای مثال، وقتی که یک منزل مسکونی نیاز به یک بازسازی اساسی دارد، معمار داخلی کارکرد هر اتاق را در نظر می‌گیرد، به نیاز ساکنان و طراحی کلی ساختمان نیز توجه می‌کند.

وظایف معمار داخلی چیست؟

معماران داخلی ممکن است روی طیف گسترده‌ای از پروژه‌ها کار کنند، از جمله فضاهای تجاری مثل مغازه‌ها و فروشگاه‌ها، فضاهای اداری و همچنین ساختمان‌های مسکونی. وظیفه معمار داخلی چیزی بیش از انتخاب مبلمان و لوازم دکوری است.

فیلم آموزش آشنایی با اصول دکوراسیون داخلی در فرادرس
کلیک کنید

معمار داخلی باید دانشی جامع از مقررات ساختمان، قواعد ایمنی و دسترسی و همچنین دانش مصالح، نورپردازی و آکوستیک داشته باشد. او باید بتوانند با کارفرما، پیمانکار و دیگر افراد حرفه‌ای دخیل در پروژه نیز ارتباط مؤثر برقرار کند و قادر باشد بودجه و زمان‌بندی را مدیریت کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *