آموزش, اخبار خارجی, اخبار داخلی, بررسی و معرفی, راهنمای خرید, سینما و تلویزیون, گیم

بهترین رم کامپیوتر DDR4 برای خرید چیست

حافظه اصلی یکی از بخش های حیاتی کامپیوتر است که وظیفه عملکرد سیستم را برعهده دارد و به عنوان پل ارتباطی بین پردازنده و سایر قطعات عمل می‌کند. هیچ کس نمی‌خواهد پردازنده‌اش به دلیل کندی RAM (حافظه دسترسی تصادفی) با تنگنا مواجه شود.

یکی از رایج‌ترین بخش‌های رایانه شما که می‌تواند سرعت شما را کاهش دهد، رم است. ارتقاء رم یک راه مطمئن برای افزایش عملکرد نوت بوک یا کامپیوتر شما است. اما، وقتی صدها گزینه برای انتخاب وجود دارد، انتخاب و سفارش بهترین رم برای لپ‌تاپ می‌تواند کار دلهره‌آوری باشد.

رم به عنوان حافظه اصلی یکی از مهم‌ترین اجزای یک کامپیوتر است. برای حفظ عملکرد و پایداری یک سیستم، داشتن رم کافی، چه ۸ گیگابایت باشد و چه ۱۶ گیگابایت، لازم است.

بهترین رم کامپیوتر DDR4 برای خرید کدام است؟
رم های مدرن دارای ویژگی ها و فاکتورهای زیادی هستند که تعیین می‌کنند کدام نوع رم برای استفاده شما بهترین است. همه از این فناوری آگاه نیستند و به همین دلیل، ما فهرستی برای بهترین مارک رم کامپیوتر DDR4 برای لپ‌تاپ‌ها ارائه کرده‌ایم.

با معرفی اخیر حافظه DDR5 به بازار، انتخاب یک مادربرد جدید و خرید چند DIMMS جدید و قدرتمند می‌تواند بسیار وسوسه‌انگیز باشد. با این حال، این کیت‌های حافظه جدید می‌توانند به شما بدون عملکر زیاد کمک کنند. اگر فعلاً از DDR4 استفاده می‌کنید یا به دنبال ارتقاء یک سیستم موجود هستید، این سوال ایجاد می‌شود که چه گزینه هایی را ملاک قرار دهیم؟

پاسخ کوتاه و کاملاً واضح است که می‌تواند در انتخاب بهترین کیت کمک بسزایی داشته‌باشد. در این جمع بندی، ما نگاهی به کیت های حافظه DDR4 برای انتخاب در سال ۲۰۲۲ خواهیم داشت، در حالی که قیمت و عملکرد را در نظر گرفتیم تا بهترین گزینه ها را برای شما بیان کنیم.

بهترین رم کامپیوتر DDR4

مقایسه DDR4 و DDR5
تفاوت حافظه DDR4 و DDR5 چیست؟ باید عرض کنم که در حال‌حاضر تفاوت زیادی بین حافظه DDR4 و DDR5 وجود ندارد. مانند تمام نسل‌های حافظه زمانی که برای اولین بار راه‌اندازی می‌شوند، DDR5 هنوز در حال بلوغ است. هنگامی که DDR3 و DDR4 منتشر شدند، در نسخه اولیه پیشرفت چندانی نسبت به نسل قبلی مشاهده نشد.

این با گذشت زمان تغییر کرده و منجر به تبدیل شدن حافظه DDR4 به استاندارد غالب شد. ما انتظار داریم که تاریخ با DDR5 تکرار شود، به‌ویژه که انتشار پردازنده‌های Ryzen 7000 استفاده از DDR5 فقط را الزامی می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین مارک رم کامپیوتر + بررسی گزینه‌های مختلف

دلایل زیادی برای بهبود حافظه DDR5وجود دارد، اما دلیل اصلی تاخیرآن است. اولین کیت‌های مصرف‌کننده در CL40 یا بالاتر منتشر می‌شدند، و اگرچه ما شاهد کاهش آن به CL28 بودیم، اما هنوز هم باید تأخیر بیشتر کاهش بیابد تا کیت‌ها افزایش عملکرد ملموس را نسبت به DDR4 ارائه دهند.

این بدان معنی است که DDR4 هنوز هم در حال حاضر تکیه‌گاه اصلی محسوب می‌شود، با کیت هایی که سرعت های سریع و تاخیر در خوانش سریع را ارائه می‌دهند، عملکرد خود را حفظ می‌کنند.

بهترین رم کامپیوتر DDR4

تولیدکنندگان رم DDR4
با توجه به تعداد تولیدکنندگان، انتخاب رم برای ساخت رایانه شخصی می‌تواند مسئله‌ای پیچیده باشد. وقتی صحبت از حافظه به میان می‌آید، مصرف‌کنندگان کاملاً از انتخاب آن رنج می‌برند، و ما به برخی از رایج‌ترین آنها اشاره کرده‌ایم: CRUCIAL, CORSAIR, G.SKILL, ADATA XPG, GEIL

سری Corsair Vengeance LPX
اولین مورد کیت Corsair Vengeance LPX است که در حال حاضر یکی از ارزان‌ترین مجموعه‌های DDR4 به‌شمار می‌رود که می‌توانید خریداری کنید. از نظر عملکرد، این کیت Vengeance LPX سرعت کلاک معقولی ۳۲۰۰ مگاهرتز را ارائه می‌دهد که برای اکثر سازه های مدرن به اندازه کافی سریع است. طراحی ضعیف مشخصات پخش‌کننده حرارت، نیز دسترسی زیاد به خنک کننده CPU شما را تضمین می‌کند و در صورت تصمیم در آینده، ارتقاء آن را به یک خنک کننده بزرگتر آسان می‌‌سازد.

بهترین رم کامپیوتر DDR4

مشخصات: ظرفیت کیت ۱۶ گیگابایت، سرعت حافظه ۳۲۰۰MHzCAS ، تاخیر CL16RGB، گزینه‌های بدون رنگ: مشکی

سری Corsair Vengeance RGB Pro
کیت Vengeance RGB Pro Corsair هم عملکرد عالی و هم استعداد اضافی را برای افزودن به ساخت شما ارائه می‌دهد. این کیت خاص تا سرعت ۳۶۰۰ مگاهرتز رتبه‌بندی شده است که برای اورکلاک بسیار عالی بوده و باعث تقویت بیشتر بازی و سایر برنامه ها می‌شود. شما همچنین می‌توانید این کیت را به رنگ سیاه یا سفید انتخاب کنید تا گزینه‌ای جایگزین برای زیبایی ظاهری خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین مادربرد DDR3؛ معرفی جمعی از بهترین‌ها

مشخصات: ظرفیت کیت ۱۶ گیگابایت، سرعت حافظه ۳۶۰۰ ،MHzCAS تأخیرCL18RGB ، گزینه‌های رنگ: سیاه/سفید

بهترین رم کامپیوتر DDR4

سری Patriot Viper 4 Blackout Series
کیت Patriot’s Viper Blackout Series مجموعه‌ای عالی از DIMM است که زیبایی براق و پیچیده با عملکرد عالی ارائه می‌دهد. شما گزینه های مختلف زیادی برای سرعت حافظه بالاتری دارید و این کیت ظرفیت ۳۲ گیگابایتی را شامل می‌شود که هم برای برنامه های بازی و هم برای برنامه های ایستگاه‌ کاری مانند Blender یا AutoCAD عالی است.

مشخصات: ظرفیت کیت ۳۲ گیگابایت، سرعت حافظه ۳۶۰۰MHzCAS ، تأخیر CL18RGB ، گزینه های بدون رنگ: مشکی

سری Corsair Dominator Platinum
بهترین کیت ما دوباره به یکی دیگر از مجموعه‌ها برمی‌گردد. طرح های Dominator Platinum یکی از زیباترین و بهترین عملکردها در بازار هستند. LED‌های iCUE که در بین شاسی فلزی قرار گرفته‌اند، ظاهری واقعاً منحصربه‌فرد به DIMM می‌دهند. برای تکمیل آن، کیت‌های Dominator Platinum از نظر عملکرد عالی محسوب می‌شوند.

مشخصات: ظرفیت کیت ۱۶ گیگابایت، سرعت حافظه ۳۶۰۰MHzCAS ، تاخیر CL18RGB ، گزینه‌های رنگی: سیاه/سفید

بهترین رم کامپیوتر DDR4

سری Kingston FURY Renegade RGB
برای پیدا کردن کیتی که زیبایی فوق‌العاده‌ای به همراه داشته باشد، اما همچنین به کاربران این امکان را بدهد تا عملکرد بیشتری به خصوص در صورت اورکلاک کردن داشته باشند. همه این خصوصیات RGB Kingston FURY Renegade کاملاً با این کیت مطابقت دارد.

با سرعت کلاک ۴۰۰۰ مگاهرتز، پیشرفت‌های بزرگی را در عملکرد با بازی‌های انتخابی و موارد استفاده خواهید دید. نوار LED RGB در بالای هر DIMM را می‌توان در بسیاری از برنامه‌های کاربردی مختلف، از جمله Kingston’s FURY CTRL ، کاملاً سفارشی کرد.

مشخصات: ظرفیت کیت۱۶ گیگابایت، سرعت حافظه ۴۰۰۰MHzCAS ، تاخیر CL19RGB، گزینه های رنگ: مشکی.

بیشتر بخوانید: بهترین کارت گرافیک ها برای ماینینگ + چگونه ماینینگ را شروع کنم؟

سری HyperX Predator
HyperX Predator یکی از بهترین مارک رم کامپیوتر ddr4 برای اورکلاک، به دلیل سرعت‌های ساعت رتبه‌بندی دیوانه‌کننده‌اش است. در بالاترین سطح، HyperX کیتی تولید کرده است که می‌تواند به ۵۳۳۳ مگاهرتز برسد، سرعتی که برای DDR4 بی‌سابقه است.

از آنجایی که DDR4 به پایان چرخه عمر خود نزدیک می‌شود، دیدن تولیدکنندگانی که همچنان کیت‌های قدرتمندی مانند این تولید می‌کنند بسیار چشمگیر است. متأسفانه کیت HyperX Predator هیچ RGB ندارد، اما آنچه که در نور کم دارد، عملکردی باورنکردنی را جبران می‌کند.

بهترین رم کامپیوتر DDR4

مشخصات: ظرفیت کیت ۱۶ گیگابایت، سرعت حافظه ۵۱۳۳MHzCAS ، تأخیرCL20RGB ، گزینه‌های بدون رنگ: مشکی

بهترین رم DDR4 گیمینگ در سال ۲۰۲۲
بهترین رم DDR4 برای بازی ظرفیت و سرعت را با هم ترکیب می‌کند تا بازی های شما را به خوبی اجرا کند. RAM برای کامپیوتر شما ضروری است.

RAM با تأخیر کم می‌تواند به پشتیبانی از تمام کارهایی که هر روز در رایانه شخصی خود انجام می‌دهید کمک کند و باعث شود که شما از هیچ یک آنها انتظار طولانی مدت نداشته باشید. RAM یک عملکرد عالی برای ارتقاء در رایانه بازی شما است، به خصوص اگر مدتی این کار را نکرده باشید. و بهتر از همه، RAM خیلی گرانی نیست.

اکثر گیمرها خواستار یک کیت رم ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی در داخل ریگ خود هستند. امروزه، شما می‌توانید ۱۶ گیگابایت را با قیمت نسبتاً ارزانی دریافت کنید، و این یک سرمایه‌گذاری خوب به حساب می‌‌آید. اگر می‌خواهید مقداری پول پس انداز کنید، اکنون می‌توانید به ۸ گیگابایت اکتفا کرده و آن را ارتقا دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین مادربردهای گیمینگ از برندهای اینتل و AMD

۳۲ گیگابایت و بالاتر بیش از حد موردتوجه قرار می‌گیرند به دلیل اینکه اکثر بازی ها از آن استفاده نمی‌کنند. مگر اینکه در کارهای بهره‌وری یا صرفاً به سادگی در آینده نگریسته باشید، ۱۶ گیگابایت بهترین است. همچنین اگ بخواهید کیت‌های دو کاناله (کیت‌هایی با دو حافظه رم) را در اولویت قرار دهید تا مطمئن شوید که بیشترین بهره را از سیستم خود می‌برید.

بهترین رم کامپیوتر DDR4

وقتی صحبت از سرعت به میان می‌آید، می‌خواهید به دنبال رم DDR4 باشید که حدود ۳۲۰۰ مگاهرتز برای تراشه‌های اینتل و ۳۶۰۰ مگاهرتز برای آخرین پیشنهادات AMD اجرا می‌کند. این باید به CPU شما بالشتک پهنای باند کافی برای انجام بازی و کارهای مربوطه را بدهد.

اگر می‌خواهید سرعت بالایی نسبت به هر چیز دیگری داشته باشید، یک پردازنده جدیدتر اینتل و بهترین رم DDR5 را در نظر بگیرید. خبر خوب این است که در حال حاضر تعداد زیادی کیت رم با تاخیر کم، مقرون به صرفه وجود دارد که برای رایانه‌های شخصی بازی AMD Ryzen عالی است.

سری TEAM XTREEM ARGB 16GB DDR4-3600 C14
کیت رم Team Xtreem ARGB که برای بررسی اینجا آورده‌ایم، رم استاندارد DDR4 شما نیست، این کیت یکی از معدود کیت های ۳۶۰۰ مگاهرتزی است که با تاخیر CAS فقط ۱۴ عرضه شده و آن را در خط مقدم زمان تاخیر کم قرار می‌دهد: رم مورد علاقه رایانه های شخصی بازی، به ویژه دستگاه های AMD Ryzen.

به این ترتیب، بهترین رم برای بازی را انتخاب می‌کنیم. در سال های نه چندان دور، یک کیت خوب، هم از نظر قیمت و هم از نظر عملکرد، رویایی دور بود. با این حال، سقوط اخیر قیمت DRAM و افزایش بلوغ فرآیند در تولید DDR4 به این معنی است که کیت هایی مانند این اغلب می‌توانند حدود ۱۰۰ دلار باشند.

بهترین رم کامپیوتر DDR4

حافظه DDR4 واقعاً به خوبی در حال بهبود و رشد است. همین چند سال پیش، یک کیت مناسب DDR4-3200 به عنوان یک کیت سطح بالا در نظر گرفته می‌شد، اما با گذشت زمان، ۳۲۰۰ مگاهرتز اکنون پایه یک سیستم بازی مناسب است. حتی می‌توانید استدلال کنید که ۳۶۰۰ مگاهرتز خط پایه فعلی برای سیستم های Ryzen 5000 و اینتل ۱۲th است.

بیشتر بخوانید: بهترین هارد اکسترنال بازار کدام است؟

عملکرد آن چگونه است؟ همانطور که همیشه در مورد حافظه با کارایی بالا صدق می‌کند، مزایا مربوط به برنامه خاص است. در مقایسه با یک کیت معمولی DDR4-3200، برآمدگی عجیبی خواهید داشت، اگرچه وقتی به وضوح و جزئیات گرافیکی پیش روید، هرگونه مزیتی پنهان می‌ماند. اگر بخواهید آخرین فریم را با مانیتور با نرخ تازه سازی بالا استخراج کنید، مزایای آن را خواهید دید.

بهترین رم کامپیوتر DDR4

سرعت رم برای رایانه های شخصی گیمینگ چقدر باید باشد؟
به طور کلی، توصیه می‌کنیم از دو ماژول DDR4 برای ساخت دو کاناله استفاده کنید که هر کدام با حداقل سرعت ساعت ۳۰۰۰ مگاهرتز هستند. این باید تضمین کند که از بهترین CPUها برای بازی بیشترین بهره را می‌برید.

اساساً شما می‌خواهید حافظه ۳۶۰۰ مگاهرتزی را برای تراشه های Zen 2 (Ryzen 3000) هدف قرار دهید. برای پردازنده‌های Ryzen 5000، پیشنهاد شده است که کیت‌های ۴۰۰۰ مگاهرتز بهترین گزینه هستند.

وقتی صحبت از عملکرد واقعی مورد نیاز شما می‌شود، داستان کاملاً فرق می‌کند. تست‌های پهنای باند به راحتی مزایای نسبی اجرای حافظه سریع‌تر را نشان می‌دهند اما واقعاً این چیز مهمی نیست. آنچه مهم است این است که رم سریعتر تفاوت واقعی را در تجربه رایانه شخصی شما ایجاد می‌کند.

بسته به نوع وظایف و برنامه یا بازی فردی که انجام می‌دهید، پاسخ واقعی هم بله و هم خیر است یعنی درواقع میشه گفت خنثی است.

بهترین رم کامپیوتر DDR4

آیا DDR5 در مادربرد DDR4 کار می‌کند؟
خیر، امکان‌پذیر نیست. اگرچه هر دو نوع دارای ۲۸۸ پین هستند، حافظه DDR4 و DDR5 از نظر الکتریکی ناسازگار است. این دو نوع دارای موقعیت ناچ متفاوتی هستند تا از قرار دادن ماژول DDR5 در مادربرد DDR4 یا بالعکس جلوگیری شود.

این بدان معناست که برای اجرای سریعتر و جدیدتر حافظه DDR5 به یک مادربرد جدیدتر و CPU سازگار نیاز دارید. اساساً باید یک رایانه شخصی جدید برای مشخصات حافظه جدید بسازید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک برای کامپیوتر

آیا به LED های RGB روی DIMM حافظه خود نیاز داریم؟
قطعا نه. اما RGB می‌تواند دستگاه شما را کمی خنک‌تر نشان دهد و همه ما می‌دانیم که رایانه های شخصی باید خنک کار کنند.

بهترین رم کامپیوتر DDR4

بهترین سازنده رم کدام است؟
اکثر برندهای رایج RAM در واقع قطعات تراشه را در داخل تولید نمی‌کنند. در حالی که محفظه‌ها، کنترل‌کننده‌ها و هیت سینک‌هایی که شرکت‌ها برای بهینه‌سازی طراحی‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند، مطمئناً مهم هستند، احزاء تراشه‌ها نیروی محرکه کیفیت و قابلیت اطمینان رم هستند.

تنها تعداد کمی از شرکت‌ها تراشه‌های RAM تولید می‌کنند و سه تولیدکننده حدود ۹۵ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص می‌دهند: Samsung Micron، وSK Hynix .

به طور معمول، برندها خود را با بهترین تراشه‌های یک یا دو تولیدکننده ترکیب می‌کنند و محصولات بازار خود را بر اساس نوآوری‌هایی که بخش‌های آزمایش تولیدکننده می‌سازد، ایجاد می‌کنند. با این حال، در مورد جفت شدن برند و سازنده، قطعیت بسیار کمی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: ارتقا رم لپ تاپ لنوو با چند راهکار ساده

برخی از برندها حتی مدل‌های مختلف را بین تولیدکنندگان تقسیم می‌کنند و از یک مدل با عملکرد بالا از یک کارخانه و طراحی بهبود یافته با تاخیر از کارخانه دیگر برای ارائه دو محصول رقیب در یک خط استفاده می‌کنند. از آنجایی که Micron مالک Crucial است، نه همه اما بیشتر طرح‌های آن‌ها مستقیماً از سازنده تراشه می‌آیند.

Crucial فرآیند آزمایش خود را انجام می‌دهد و هیت سینک را نصب می‌کند تا تراشه جذاب‌تر به نظر برسد. به همین ترتیب، سامسونگ بیشتر تراشه‌های کارخانه‌های تولیدی خود را برای طراحی رم خود استفاده می‌کند.

بهترین رم کامپیوتر DDR4

بین تولیدکنندگان «سه تا از بزرگ‌ترین»، این چالش برانگیز است که بگوییم کدام یک بهترین رم را به طور قطعی ایجاد می‌کند. از آنجایی که اکثر برندهای محبوب سازنده اصلی تراشه خود را برای هر محصولی مخفی نگه می‌دارند، مقایسه قابلیت اطمینان و عملکرد تراشه های پایه غیرممکن است.

با این حال، آنچه ما می‌دانیم این است که سامسونگ به تنهایی نزدیک به نیمی از سهم بازار DRAM در سال ۲۰۲۰ را در اختیار داشت. این رقم شامل تراشه های ایجاد شده برای دستگاه های تلفن همراه و لپ‌تاپ است.

در برج‌های با اندازه معمولی با فن اختصاصی، توزیع گرما برای تراشه‌های RAM بدون مشکل کافی است. در بیشتر مواقع، پوشش خارجی عمدتاً یک هدف زیبایی شناختی دارد تا عملکردی که باعث افزایش عملکرد شود. بنابراین، محبوبیت و عملکرد نام تجاری معمولاً به میزان خوبی که آنها از سازنده دریافت می‌کنند خلاصه می‌شود

. حتی برندهایی با رم کمتر محبوب توسط تراشه‌های ارائه شده استفاده می‌کنند، اما احتمال کمتری دارد که مجموعه‌هایی با بالاترین عملکرد را که کارخانه‌ها توسعه می‌دهند، دریافت کنند.

بهترین رم کامپیوتر DDR4

اگر فقط به عملکرد پایه نگاه می‌کنید، می‌توانید با کار با برندهای کوچک‌تر به نتایج رضایت‌بخشی دست پیدا کنید تا کمی در هزینه خرید یک گزینه رم متوسط ​​و مستحکم صرفه‌جویی کنید.

با توجه به گسترش بازار DRAM و پیشرفت‌های اخیر در این صنعت، آنچه زمانی برترین بود را اغلب می‌توان با قیمت قابل‌توجهی ارزان‌تر و بدون به خطر انداختن قابلیت اطمینان و عملکرد آن یافت.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین نرم افزارهای مخصوص تست پایداری کامپیوتر (پردازنده، رم، کارت گرافیک و …)

آیا برند رم مهم است؟
برند رم یکی از نیروهای اصلی پشت نوآوری است. با این حال، اکثر کاربران تفاوتی بین یک حافظه رم و دیگری، به شرط داشتن مشخصات مشابه، متوجه نمی‌شوند. هنگام خرید یک حافظه رم، باید به فرکانس و تاخیر CAS ارائه شده توسط برند (تولید کننده) بیشتر از بدنه آن توجه کنید.

این اعداد برای تعیین سرعت عملکرد حافظه در یک رایانه شخصی استاندارد حیاتی هستند. البته، تفاوت‌های جزئی بین پردازنده‌ها و مادربردها وجود خواهد داشت، بنابراین باید بهینه‌سازی و سازگاری در سیستم خود را نیز در نظر بگیرید.

بهترین رم کامپیوتر DDR4

راهنمای خرید رم
روند خرید رم شما تا حد زیادی به این بستگی دارد که آیا یک رایانه شخصی موجود را ارتقا می دهید یا یک رایانه جدید می‌سازید. اول از همه، هر مادربرد برای یک نسل رم خاص طراحی شده‌است.

اگر مادربرد DDR3 دارید، میله‌های رم DDR4 و DDR5 از نظر فیزیکی در برد جای نمی‌گیرند، بنابراین با نسل قدیمی‌تر رم گیر کرده‌اید. همین اصل در مورد سخت‌افزارهای نسل جدید نیز صدق می‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید از عملکرد سریع DDR5 استفاده کنید، باید کل رایانه شخصی را از مادربرد شروع کنید.

علاوه بر این، ساعت رم و تأخیرها نقش مهمی در سرعت عملکرد و قابلیت اطمینان دارند. سرعت کلاک (MHz نشان داده شده در بسته) گاهی اوقات یک عامل گلوگاه برای CPU ها و مادربردها است. به عنوان مثال، سری Ryzen 3000 دارای محدودکننده‌های داخلی است که مانع از استفاده مؤثر از سرعت‌های RAM سریع‌تر از ۳۶۰۰ مگاهرتز می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش و راهنمای نصب رم کامپیوتر + فضای مورد نیاز شما چقدر است؟

با این حال، فرکانس های بالاتر به طور کلی عملکرد را بهبود می‌بخشد. تأخیر (که در اعداد چهار رشته‌ای نشان داده می‌شود) به شما می‌گوید که هر قسمت از فرآیند واکشی حافظه به چند چرخه ساعت نیاز دارد. به عنوان یک قاعده کلی، اعداد کمتر بهتر هستند، با تاخیرهای معمولی از ۱۴ تا ۲۰ چرخه.

بهترین رم کامپیوتر DDR4

در نهایت تعداد ماژول های رم نقش بسزایی در بهبود سرعت دارد. دو کانال حافظه (یعنی دو حافظه رم) با حافظه ۸ گیگابایتی هر کدام بهتر از یک استیک ۱۶ گیگابایتی کار می‌کنند. این در درجه اول به دلیل توانایی (و نیاز) رایانه شخصی برای اجرای چندین برنامه و رشته به طور همزمان است.

هر چوب می‌تواند به طور مستقل در یک سیستم چند کاناله اجرا شود و از نظر تئوری سرعت پردازش حافظه رایانه شخصی را دو برابر می‌کند.

متوجه خواهید شد که نام تجاری رم معمولاً عاملی در تعیین اینکه آیا در سیستم شما به خوبی کار می‌کند یا خیر، نیست. وقتی در مورد مشخصات سیستمی تصمیم گرفتید که متناسب با ساخت و بودجه شما باشد، می‌توانید محبوب‌ترین مارک ها و گزینه های آنها را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین نرم افزار تست سلامت هارد برای ویندوز ۱۰

بسته به نیازهای خود، ممکن است یکی یا دو مورد را پیدا کنید که مناسب هستند، یا ممکن است لازم باشد انتظارات خود را با محدودیت های بودجه و بازار خود تنظیم کنید.

بهترین رم کامپیوتر DDR4

اصطلاحات مهم RAM
DIMM – ماژول حافظه درون خطی دوگانه، برد مدار فیزیکی که تراشه‌های RAM را نگه می‌دارد و به شکاف‌های روی مادربرد شما متصل می‌شود.

حافظه ECC – حافظه کد تصحیح کننده خطا، رم با قابلیت تشخیص و تصحیح خودکار خطاها در حین پرواز، که معمولاً در برنامه‌های بسیار حساس مانند جمع‌آوری اطلاعات علمی یا بانکداری استفاده می‌شود. معمولاً فقط در سرورها و ایستگاه های کاری مورد استفاده و پشتیبانی قرار می‌گیرد، اکثر بردهای دسکتاپ می‌توانند آن را به صورت غیر ECC اجرا کنند.

فرکانس – سرعت مؤثری که حافظه در آن کار می‌کند، که بر حسب مگاهرتز اندازه‌گیری می‌شود.

تأخیر CL/CAS – تأخیر برق دسترسی به ستون، تأخیر بین درخواست داده‌های کنترل‌کننده حافظه از RAM و داده‌های موجود؛ اولین عدد ذکر شده در زمان بندی یک کیت.

بهترین رم کامپیوتر DDR4

SO-DIMM – اسلات‌های فشرده‌تر DIMM معمولاً در لپ‌تاپ‌ها مستقر می‌شوند، اگرچه این اسلات‌ها می‌توانند در دستگاه‌های کوچک نیز ظاهر شوند.

زمان‌بندی – اندازه‌گیری در چندین چرخه ساعت حافظه، عملیاتی که توسط کنترل‌کننده حافظه درخواست می‌شود تا RAM کامل شود. تایم پایین‌تر به طور کلی بهتر است.

XMP – نمایه حافظه فوق‌العاده، دستورالعمل‌هایی برای بایوس که به آن می‌گوید با چه فرکانس، زمان‌بندی و ولتاژی باید به رم دسترسی داشته باشد، میانبری برای اورکلاک بدون تغییر هر تنظیمات جداگانه.

بیشتر بخوانید: راهنما قدم به قدم ارتقا رم لپ تاپ + آموزش نصب مراحل

به طور رسمی برای پلتفرم های اینتل، بسیاری از بردهای AMD به راحتی از خواندن داده های XMP پشتیبانی می‌کنند (اگرچه ممکن است نام دیگری مانند A-XMP یا DOHC داشته باشد).

بهترین رم کامپیوتر DDR4

سخن آخر
در این مطلب سعی کردیم که حافظه‌های رم کامپیوتر را در نسل DDR4 مورد بررسی قرار داده و برخی از بهترین محصولات را هم در این زمینه معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *