وبلاگ

روغن مناسب بسترن b50

انتخاب روغن مناسب برای ماشین بسترن B50f، به‌منظور اطمینان از عملکرد مطلوب و افزایش طول عمر آن بسیار مهم است. همان‌طور که خرید لوازم‌یدکی بسترن B50F باید با رعایت برخی اصول انجام شود، انتخاب روغن بسترن B50F نیز باید مطابق با یک راهنمای مناسب صورت گیرد. روغن‌موتور و گیربکس نقشی حیاتی در روانکاری اجزای موتور، کاهش اصطکاک و جلوگیری از استهلاک بیش از حد خودرو دارند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم چند مورد از بهترین روغن‌های مناسب برای این خودرو محبوب را معرفی کنیم.

روغن مناسب بسترن B50F برای مناطق گرمسیری

همان‌طور که می‌دانید، استفاده از روغن‌موتور باید مطابق با مدل ماشین و همچنین نوع آب‌وهوا انتخاب شود. برای خودروی بسترن B50F نیز این موضوع صدق می‌کند. استفاده از روغن‌های معمولی در مناطق گرمسیر، به دلیل دمای بیش از حد هوا باعث تجزیه سریع آنها خواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌شود از روغن‌های مصنوعی که مقاومت بهتری در برابر حرارت دارند، استفاده کنید. روغن‌های مصنوعی شاخص ویسکوزیته بالاتری دارند، به این معنی که ضخامت و خواص روان‌کنندگی خود را حتی در دماهای شدید حفظ می‌کنند.
یکی دیگر از عواملی که باید در نظر بگیرید میزان رطوبت است. مناطق گرمسیری اغلب دارای سطوح بالایی از رطوبت هستند که می‌تواند منجر به آلودگی روغن و کاهش عملکرد موتور شود. برای مقابله با این مشکل، توصیه می‌شود روغنی با خواص شویندگی مناسبی را انتخاب کنید که از تشکیل لجن جلوگیری می‌کند و موتور را تمیز نگه می‌دارد. استفاده از روغن‌های 5W40 با شاخص استاندارد API SM و AP SN در این شرایط توصیه می‌شود. محصولات زیر نیز می‌توانند انتخاب مناسبی برای این نوع آب‌وهوا باشد.

  • روغن موتور موبیل وان MSW-40
  • روغن موتور بنز مدل SAE SW-40
  • روغن موتور زیک مدل 5W40 SN
  • روغن موتور آیسین 5W40

روغن مناسب بسترن B50F برای آب و هوای معتدل

نگهداری از خودرو در آب‌وهوای معتدل نسبت به آب‌وهوای گرم، معمولاً ساده‌تر است؛ بااین‌حال نباید استفاده از روغن مناسب را نادیده گرفت. به‌طورکلی و در شرایط آب‌وهوایی معتدل، استفاده از روغن‌موتور مولتی گرید می‌تواند کارکرد مناسب موتور را تضمین کند. هم چنین برخورداری روغن از درجه گرانروی 5W30 و شاخص استاندار سری S مانند SM و SN، تمام آنچه که خودروی شما نیاز دارد را فراهم می‌کند. در لیست زیر چند مورد از روغن بسترن B50F در مناطق معتدل را مشاهده می‌کنید.

  • روغن موتور زیک SW-30 LS
  • روغن موتور زیک مدل FE 5W-30
  • روغن موتور آیسین SN PLUS 5W30
  • روغن موتور بارلیز 5W30

روغن گیربکس اتوماتیک مناسب بسترن B50F

انتخاب روغن گیربکس مناسب نیز همانند روغن‌موتور، اهمیت زیادی در عملکرد خودرو دارد. باتوجه‌به دفترچه رهنمای خودرو، روغن گیربکس توصیه شده برای بسترن B50F ، ATF JWS-3309 است. رعایت ATF تعیین شده توسط سازندگان این خودرو هنگام خرید روغن گیربکس‌اتوماتیک، تمامی استاندارهای عملکردی لازم را برآورده می‌کند. در زیر، چند مورد روغن بسترن B50F برای گیربکس لیست شده‌اند.

  • روغن گیربکس اتوماتیک موبیس FZ (مزدا)
  • روغن گیربکس اتوماتیک آیسین Aisin AFW
  • روغن گیربکس اتوماتیک ادینول XN 6 ساخت آلمان

روغن گیربکس دستی مناسب بسترن B50F 

اگر قصد خرید روغن گیربکس دستی که متناسب با خودروی بسترن B50F باشد را دارید، باید به ویسکوزیته آن، پایداری حرارتی، افزودنی‌های موجود در روغن و سازگاری آن با سیستم انتقال سرعت را در نظر بگیرید. روغن ATF JWS-3324 معمولاً برای استفاده در خودروی پیش رو می‌تواند گزینه مناسبی باشد. توجه داشته باشید که روغن بسترن B50F باید در هر 5 هزار تا 6 هزار کیلومتر با استفاده از فیلتر صافی گیربکس، تعویض شود.

درجه ویسکوزیته روغن موتور مناسب بسترن B50F 

درجه ویسکوزیته روغن‌موتور نقش مهمی در تعیین عملکرد و طول عمر موتور خودرو دارد. برای خودروی بسترن B50f توصیه می‌شود از روغن‌موتور با درجه ویسکوزیته 5W-30 یا 5W-40 استفاده کنید. این درجه ویسکوزیته، استارت مطمئن خودرو را در شرایط آب‌وهوایی سرد تضمین می‌کند و درعین‌حال، روانکاری مناسبی را نیز در دماهای بالا فراهم می‌سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *