بلاگ

مزایای کانال اسپیرال گالوانیزه

spiral-pipe

مزایای کانال اسپیرال گالوانیزه چیست؟

در دنیای امروزه که تکنولوژی در تمامی جهات گسترده شده است و می توان ازآن در تمامی زمینه ها بهره برد، می بایست گسترش روزافزون ابزار و تجهیزاتی که سبب سهولت فعالیت ها در کلیه اوامر و از جمله در سیستم تأسیسات ساختمانی شده اند را مدنظر داشت. کانال اسپیرال گالوانیزه یا همان Galvanized Spiral Air Duct و دیگر انواع این محصولات علاوه بر تسهیل در کارها و فعالیت ها موجب کاهش مصرف انرژی، افزایش سرعت کار و افزایش عمر مفید  قطعات ساختمانی می شود. از جمله محصولاتی که در این زمینه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و جزء مهمی در سیستم تجهیزات ساختمانی و تأسیساتی می باشند، کانال ها هستند. کانال ها در انواع و اقسام مختلفی با توجه نوع کاربری و شرایط آن به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند که یکی از پرکاربردترین های لوله هوا، کانال اسپیرال گالوانیزه می باشد.

کانال اسپیرال گالوانیزه هوا محصولی جدید از کانال گرد می باشد که دارای ویژگی های مشخص و متمایزی است که موجب کاربرد گسترده آن در سیستم های تهویه و دیگر موارد می شود. بالا بودن سرعت ساخت، استحکام بالا، شرایط و امکانات آسان برای نصب،  قابلیت تحمل فشار و سرعت نسبتا بالای جریان عبوری سبب گشته است که کانال اسپیرال گالوانیزه در کاربری های مختلفی مانند سیستم های تهویه مطبوع ( هواکش صنعتی )، تخلیه بخارات و گازهای سمی و همپنین انتقال پودر و دانه های غلات و موارد متعدد دیگری مورد استفاده قرار بگیرد. ازجمله دیگر موارد کاربرد کانال اسپیرال گالوانیزه می توان به استفاده در ساختمان کارخانجات، ورزشگاه ها، اماکن عمومی، راه سازی و پل سازی، طراحی داخلی بناها و مواردی از این دست می باشد که می خواهند کانال اسپیرال گالوانیزه به صورت نمایان یا اکسپوز به کار برده شود نظیر بیمارستان ها، سوله های صنعتی، باشگاه های ورزشی و استادیوم ها، سرویس هاس بهداشتی، آشپزخانه های صنعتی، انبوه سازی و غیره می باشد.

اگر بخواهیم در مورد نحوه ساخت لوله اسپیرال سخنی به میان بیاوریم می توان این گونه گفت که ورقی که کانال از طریق آن ساخته می شود، به شکل Spiral Seam  در اطراف محور لوله گرد دوران پیدا کرده و از خارج برجستگی هایی بر روی کانال اسپیرال گالوانیزه به وجود می آید که موجب استحکام بیشتر کانال اسپیرال گالوانیزه نسبت به دیگر انواع مشابه و معمولی خود می شود. در واقع تکنولوژی ساخت و تولید کانال اسپیرال گالوانیزه بر دوخت و پرس مارپیچی لبه های نوار فلزی استوار می باشد که از طریق فرآیند رولفروم به شکل نرو ماده درآمده می آیند. چهار لبه فرم گرفته و پرس شده که به شکل مارپیچ بر روی سطح خارجی کانال ایجاد می شود سبب استحکام بالای کانال اسپیرال گالوانیزه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *