مقاله

خوابیدن با سوتین

خوابیدن با سوتین، موضوعی است که برای خانم های زیادی سوال برانگیز است. اگر شما هم جز افرادی هستید که به سلامتی تان اهمیت می دهید. حتما بستن یا نبستن سوتین در خواب برایتان سوال بوده است! پس با ما در مجله لناسنتر همراه باشید. تا به جواب سوال خود برسید. در این مطلب قصد داریم در مورد پوشیدن سوتین در شب، فواید و ضررهای خوابیدن با سوتین و معرفی ست شورت و سوتین خواب صحبت کنیم.

مقدمه:

در مورد بستن سوتین در خواب، مطالعات پزشکی دقیقی وجود ندارد که بتوان به آن استناد کرد. افراد مختلف نیز نظرات ضد و نقیضی دارند. برخی از افراد پوشیدن آن را در شب مفید می دانند. این افراد بستن سوتین را به منظور پیشگیری از افتادگی سینه توصیه می نمایند. برخی دیگر نیز می گویند: ” خوابیدن با سوتین را فراموش کنید! ” متاسفانه این نظرات متفاوت به سردرگمی بیشتر بانوان می انجامد.

اما باید گفت که در بیش تر مواقع سوتین های مورد نظر این دو گروه مخالف و موافق، با هم متفاوت است!!! در واقع قطعا بستن انواع سوتین تنگ و سفت چه در خواب و چه در بیداری مضر است. اما:

  • چه سوتینی برای خواب مناسب است؟!
  • خوابیدن با سوتین چه فواید و چه ضررهایی برای بدن دارد؟!
  • خوابیدن با کدام سوتین ضرری برای بدن ندارد؟
  • چرا برخی از افراد می گویند بستن سوتین خطرناک است؟
  • چرا برخی از افراد بستن سوتین را مفید می دانند؟
  • و…

آیا خوابیدن با سوتین فایده ای دارد؟ | فواید بستن سوتین در خواب

برخی از پزشکان و متخصصان معتقد که پوشیدن سوتین در خواب، در موارد خاصی می تواند مفید باشد. متخصصان بستن سوتین در خواب را برای افراد زیر توصیه می نمایند:

  • برای زنانی که پستان های دردناک دارند.
  • برای زنانی که در پستان خود توده دارند.
  • برای زنانی که پروتز سینه دارند.

سوتین، به این بانوان کمک می کند تا با محدود شدن حرکات سینه، خواب لذت بخش تری را تجربه نمایند.

خوابیدن با سوتین را فراموش کنید! | 5 ضرر خوابیدن با سوتین

آیا می دانید بستن سوتین درشب چه تاثیری بر بدن دارد؟! اگر سوتین مورد استفاده در خواب، نرم و راحت نباشد، بدن را دچار مشکلاتی می سازد. در ادامه 5 ضرر بستن سوتین در خواب را برای شما آورده ایم.

  1. اختلال در خون رسانی: پوشیدن سوتین تنگ، خون رسانی را با اختلال مواجه می سازد. فرقی ندارد چه شما در حال خواب و استراحت باشید. و یا مشغول فعالیت و کارهای روزمره قطعا بستن سوتین تنگ مضر خواهد بود. سوتین نامناسب، ماهیچه های سینه را منقبض می نماید. به این صورت خون رسانی به بازوها و سایر اعضای بدن مختل می شود. گردش خون ضعیف نیز می تواند باعث گرفتگی عضلات و سرگیجه شود.
  2. ابتلا به عفونت قارچی: در هوای گرم تابستان و مناطق مرطوب و شرجی و همچنین زمان خواب، بستن سوتین تنگ باعث تعرق بیشتر خواهد شد. تعرق و رطوبت می تواند باعث رشد باکتری شود. در این صورت احتمال ابتلا به عفونت های قارچی نیز بالا می رود. خصوصا زنانی که سینه هایی با سایز بزرگ تر دارند، باید اهتمام بیش تری به رعایت این نکته داشته باشند.
  3. تحریک شدن پوست: پوشیدن دائمی سینه بند می تواند باعث سائیده شدن بندها و قلاب ها روی سطح پوست شود. این سائیدگی نیز می تواند به درد، ناراحتی و سوزش منجر شود. بیشتر افراد در زمان خواب به اطراف می غلتند. بستن سوتین در خواب جلوی تحرک آزادانه را می گیرد و باعث سایش پوست می شود.
  4. خواب ناآرام: بستن سوتین تنگ و سفت در خواب، مانع از عبور هوا می شود. این مساله، احساس ناخوشایندی شبیه به خفگی را برای فرد ایجاد می نماید. همچنین اگر سوتین مورد نظر فنردار باشد، احتمالا در زمان خواب در بدن فرو خواهد رفت. بنابراین به طور کلی پوشیدن سوتین نامناسب در خواب، باعث کاهش کیفیت خواب خواهد شد.
  5. احتمال ابتلا به التهاب مزمن پستان: غدد لنفاوی بخشی از سیستم ایمنی بدن هستند. این غدد سموم را از بدن خارج می نمایند. مطالعات نشان می دهند که بستن سوتین می تواند موجب انقباض در نواحی زیربغل و پستان ها شود. این انقباض نیز می تواند مانع از تخلیه سموم از طریق لنف ها را در پی داشته باشد. بنابراین بهتر است در زمان خواب و استراحت سوتین را از تن باز نماییم تا بدن بتواند نفس کشیده و سموم را از بدن خارج نماید.

بستن سوتین آری یا خیر؟! | سوتین مفید است یا مضر؟!

بستن سوتین در طول روز احساس بهتری را ایجاد می نماید. بانوان با داشتن سینه بند مناسب می توانند به راحتی به کار و فعالیت بپردازند. بستن سوتین، مانع از آسیب به پستان ها در ورزش های حرفه ای و تکان های شدید می شود. همچنین سوتین، با نگه داشتن پستان ها در جای خود، مانع از بروز افتادگی سینه می شود.

در زمان حضور در مهمانی ها نیز بستن سوتین باعث می شود بدن بانوان فرم زیباتری داشته باشد. خصوصا برای افرادی که از فرم سینه های خود رضایت کامل ندارند. بستن سوتین، خصوصا سوتین اسفنجی، برای افرادی که دچار عدم تقارن و یا افتادگی سینه هستند؛ ظاهر زیباتر و رضایت بخشی را ایجاد می نماید. همچنین استفاده از سوتین با رنگ ها و مدل های متنوع در منزل می تواند گرمابخش روابط زوجین باشد.

هرچند که به تن داشتن سینه بند مناسب در طول روز بسیار مفید است، اما بستن سوتین در شب و به صورت مداوم مناسب نخواهد بود. خصوصا اگر سوتین تنگ و سفت باشد. اگر تا به حال همیشه با لباس زیر خوابیده اید، به شما پیشنهاد می کنیم برای یک بار خوابیدن بدون سوتین را تجربه نمایید. تا متوجه تفاوت این مساله شوید. قطعا خوابیدن با لباس آزاد و راحت تجربه ی دلنشینی خواهد بود که هرگز از آن دست نخواهید کشید!

جمع بندی:

در مطالب بالا به مضرات خوابیدن با سوتین اشاره کردیم. اما اگر شما باز هم تمایل به استفاده از سوتین در زمان خواب دارید، دقت نمایید که حتما از انواع سوتین نخی، بدون فنر و سایز های راحت تر استفاده نمایید. این کار باعث می شود تا فشار اضافی به سینه هایتان وارد نشود. همچنین سوتین نخی با عبور هوا از میان خود، مانع از تعرق و تجمع باکتری می شود.

پوشیدن سوتین مناسب در خواب، به کیفیت خواب شما کمک فراوانی می نماید. ضمنا هیچ گونه ضرری را متوجه شما نمی سازد. همچنین به یاد داشته باشید که ست شورت و سوتین خواب خود را به موقع شست وشو دهید. شست وشوی منظم لباس زیر، باعث می شود بهداشت این نواحی حساس بدن به خوبی رعایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *