مقاله

همه چیز درباره ی انواع شورت زنانه!

معرفی انواع شورت زنانه

با ما در این وبلاگ همراه باشید تا با انواع شورت زنانه، مزایا، کاربرد و با معایب و مضرات استفاده از شورت آشنا شوید. بدانیم که در هر موقعیت و مکانی چه شورتی بپوشیم؟ و شورت زنانه توصیه ی پزشکان چیست؟

چرا آشنایی با انواع شورت زنانه اهمیت دارد؟

در مطالب قبل انواع سوتین را معرفی کردیم. در این مطلب نیز قصد داریم شما را با انواع شورت زنانه آشنا نماییم. دانستن کاربرد هر شورت زنانه به مراتب مهم تر هست. زیرا شورت با ناحیه تناسلی در ارتباط مستقیم است. بهداشت و مراقبت از اندام تناسلی اهمیت ویژه ای دارد.

مختصری از تاریخچه ی شورت:

انسان های اولیه از برگ درختان برای پوشاندن خود استفاده می کردند. گفته می شود استفاده از واژه شورت به دوران رنسانس باز می گردد. در این دوران انواع شورت زنانه به صورت پادار و بلند دوخته می شدند. اندازه این شورت ها تا ران ها می رسیده است.

بعدها شورت های حلقه ای نیز وارد بازار شدند. اما در ابتدا استقبال خوبی از آن ها صورت نگرفت. کم کم با گذشت زمان و استفاده هنرمندان و ورزشکاران از این مدل شورت ها عموم مردم نیز به استفاده کردن از آن ها ترغیب شدند.

چرا باید شورت باکیفیت بپوشیم؟

شورت‌ها، پوشاننده‌ی مهم‌ترین و حساس‌ترین عضو از بدن هستند. پوشیدن انواع شورت زنانه بی‌کیفیت، ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به‌سلامتی وارد کند. بنابراین مهم است که شورتی باکیفیت خریداری کنید.

برخی از پارچه‌ها برای دوخت انواع شورت زنانه مناسب نیستند. اما متأسفانه برخی از تولیدکنندگان بدون توجه به این مسائل این‌گونه شورت‌ها را روانه‌ی بازار می‌کنند. این قبیل پارچه‌های نامناسب باعث عدم گردش هوای مناسب و تحریک پوست می‌شوند.

همچنین احتمال ابتلا به عفونت باکتریایی و قارچی را خصوصاً در بانوان افزایش می‌دهند. بنابراین مهم است که اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید شورت زنانه مناسب را تشخیص دهید.

در جهان برندهایی نظیر کلوین کلاین، ویکتوریا سکرت ( VICTORIA’S SECRET)، کوزا (koza)، پنتی(PANTY)، جوکی(Jockey)، تینکس (thinx)، ان بی بی (Nbb)، اچ اند ام (H&M) و… بهترین لباس زیر های جهان را تولید می‌کنند. لناسنتر (lenacenter) نیز افتخار دارد بهترین لباس زیر های موجود در بازار ایران را گردآوری و در دسترس عموم برای خرید قرار دهد.

انواع شورت زنانه :

ما در اینجا انواع شورت زنانه را در 3 دسته بررسی خواهیم کرد. دسته‌بندی اول، بر اساس طرح و مدل انواع شورت زنانه است. دسته‌بندی دوم نیز جنس شورت را مدنظر قرار داده است. دسته‌بندی سوم نیز بر اساس کاربرد انواع شورت زنانه است. ازآنجاکه اطلاع در مورد هر سه دسته‌بندی برای یک انتخاب صحیح لازم است، ما هر 3 دسته بندی را برای شما در اینجا بررسی می‌نماییم.

 دسته‌بندی بر اساس مدل انواع شورت زنانه:

1-شورت پادار زنانه:

شورت‌های پادار زنانه، شبیه به شورت‌های مردانه هستند. بنابراین در زبان انگلیسی به آن ها boy shorts می گویند. طراحی این شورت‌ها، مستطیل شکل است. شورت‌های پادار زنانه، در بین انواع شورت بیشترین پوشش در قسمت ران و پاها را دارند. از این مدل شورت در زیر دامن‌های کوتاه و لباس‌هایی که احتمال بالا رفتن آن‌ها هست، می‌توان استفاده کرد.

این شورت زنانه را با یک تاپ نیز می توان ست کرد و به عنوان لباس راحتی استفاده نمود. این شورت‌ برای پوشیدن در زمان قاعدگی مناسب نیست. زیرا برای استفاده با پد بهداشتی مناسب نیستند. ویژگی های شورت مناسب قاعدگی را بخوانید.

2- شورت لامبادا زنانه:

همان گونه که در مطلب ” چرا شورت لامبادا بپوشیم؟”  به صورت کامل توضیح دادیم. شورت های لامبادا خود به دو دسته ی شورت بکلس (backless) یا تانگ و شورت استرینگ تقسیم می شوند. در بازار ممکن است گاهی این اسامی به جای یکدیگر یا با عنوان کلی لامبادا به برود.

شورت‌های استرینگ زنانه دارای چهار مدل است:

  • شورت تی استرینگ(T-Strimg)
  • وی استرینگ(V-String)
  • سی استرینگ(C-String) یا شورت سولار
  • جی استرینگ(G-String)

شورت‌ لامبدا زنانه فاقد پوشش در پشت یا ناحیه‌ی باسن هستند. این شورت ها تنها ناحیه‌ی تناسلی را پوشش می‌دهند. شورت‌های لامبادا برای استفاده ی روزمره و طولانی مدت مناسب نیستند. اما در عوض جذابیتی ویژه و خاص به اندام زنانه یا مردانه می‌بخشند.

همچنین برای مهمانی و پوشیدن زیر لباس‌های جذب نیز مفید هستند. زیرا رد شورت را نشان نمی‌دهند. شورت‌های لامبادا به‌عنوان مایو و شورت سولار نیز کاربرد دارد. اگر با شورت سولار آشنایی ندارید، حتماً مطلب شورت سولار چیست را بخوانید.

3شورت سیملس زنانه (Seamless Panties) :

به شورت سیملس، شورت بدون درز نیز گفته می شود. این دسته از شورت‌ها با روش خاصی تهیه‌شده‌اند. پارچه‌ی شورت‌ سیملس که معمولاً از جنس ریون است، با دستگاه لیزر برش خورده‌اند. این کار باعث شده، در قسمت پایین شورت دوخت لازم نباشد ولی پارچه نخ کش هم نشود. برای اتصال سایر قسمت‌ها هم از حرارت استفاده‌شده است.

شورت سیملس چه فایده ای دارد؟ | مزیت شورت سیملس چیست؟
به دلیل نداشتن دوخت اگر زیر لباس‌های تنگ و مجلسی پوشیده شود، ردی از خود نمایان نمی‌کند. در زمان پوشیدن شورت‌ سیملس احساس بسیار راحتی خواهید داشت. زیرا هیچ درز یا دوخت اضافی وجود ندارد که اذیت کننده باشد.

کجا بپوشیم ؟ برای زیر لباس مجلسی، لباس‌های تنگ

4-شورت فاق بلند زنانه ،شورت فرانسوی:

شورت‌های فرانسوی معمولاً در قسمت کمر بلندتر هستند. بلندی آن‌ها تا نزدیک ناف می‌آید. البته بلندی آن‌ها به‌اندازه‌ی شورت‌های گنی نیست. شورت‌های فرانسوی احساس راحتی را ایجاد می‌کنند.

شورت‌های فرانسوی برای پوشیدن زیر شلوارهای فاق بلند و لباس‌های غیر جذب مناسب هستند. شورت‌های فرانسوی برای پوشیدن در فصول سرد سال نیز  بسیار مناسب است زیرا به‌خوبی کمر را پوشش می‌دهد. همچنین به میزان خوبی شکم و پهلوها را جمع می‌کند و فرم زیبایی به آن‌ها می‌بخشد.

5شورت برزیلی زنانه :

طراحی شورت برزیلی به‌گونه‌ای است که در صورت پوشیدن لباس کوتاه یا بالا رفتن آن، احتمال دیده شدن شورت بسیار کم باشد. درعین‌حال راحتی آن حفظ شود و اذیت کننده نباشد. شورت برزیلی برای پوشیدن زیر شورتک یا شلوارک مناسب است. همچنین در زیر دامن لُنگی یا لباس ساحلی که احتمال کنار رفتن آن‌ها وجود دارد، بهتر است شورت برزیلی پوشیده شود.

شورت برزیلی، دارای سه مدل مختلف است. این مدل ها عبارت‌اند از:

  • شورت برزیلی زنانه معمولی
  • شورت برزیلی زنانه با گره یک‌طرفه
  • شورت برزیلی زنانه با گره دوطرفه

نحوه‌ی شست‌وشوی صحیح انواع شورت زنانه چگونه است؟

به صورتی که میکروب‌زدایی کامل شوند ولی بافت آن‌ها آسیب نبیند

برای رعایت بهداشت، باید برنامه ی منظم و مداومی برای شست و شوی لباس زیر به ویژه شورت های زنانه داشت. اما چه کنیم که شورت هایی که دائما در شست و شو هستند زود خراب و فرسوده نشود؟! در این قسمت قصد داریم به این سوال پرتکرار بانوان پاسخ دهیم پس با مجله لناسنتر همراه باشید:

  • اولین نکته این است که شورت نو را نیز قبل از اولین استفاده حتما بشوئید! رعایت این نکته به بهداشت فردی شما کمک شایانی می نماید.
  • برخی از بانوان تنها شورت‌هایی را که ظریف هستند یا تزییناتی دارند را با ملایمت می‌شویند. اما باید گفت که انواع شورت زنانه فارغ از طرح و مدل آن، باید با ملایمت شسته شود. زیرا شورت‌ها در تماس با حساس‌ترین عضو از بدن ما هستند.
  • برای شستن انواع شورت زنانه از شوینده‌های قوی نباید استفاده کرد. زیرا منجر به بروز حساسیت، خارش و سوزش پوست ناحیه‌ی تناسلی می‌شود. پودرهای رخت‌شویی نیز خیلی مناسب شست‌وشوی شورت‌ها نیستند. صابون یا پودر صابون‌های مخصوص رخت‌شویی و یا شوینده‌های مخصوص لباس کودکان یا شامپو بچه نیز برای شستن لباس زیر مناسب هستند.
  • اگر شورت دارای لکه‌ی خون است، سعی کنید هر چه سریع‌تر برای شست‌وشوی آن‌ها اقدام نمایید. نگران نباشید اگر برای شستن لکه‌ی خون از آب سرد استفاده نمایید، معمولاً به‌طور کامل از بین می‌روند. اما آب داغ باعث تثبیت رنگ خون بر روی شورت خواهد شد.
  • لباس‌های زیر را بهتر است با دست بشورید. اما اگر مجبور هستید از ماشین لباس‌شویی استفاده کنید، این چند نکته را رعایت نمایید:
  • از برنامه‌ی مناسب لباس‌های کودک استفاده نمایید. این برنامه باید ترجیحاً کوتاه‌مدت باشد و از آب سرد استفاده نماید.
  • اگر دارای عفونت واژینال هستید، حتماً شورت های خود را جدا از دیگر لباس‌هایتان بشورید.
  • لباس‌های زیر تمام اعضای خانواده را به‌هیچ‌عنوان باهم در ماشین لباس‌شویی نریزید.
  • هرچند وقت نصف یک‌بار ماشین لباس‌شویی را خالی با نصف پیمانه وایتکس و آب داغ به مدت 20 دقیقه ضدعفونی نمایید.
  • پس از شست‌وشو انواع شورت زنانه، اجازه دهید آن‌ها در هوای آزاد و در نور ملایم آفتاب خشک شوند. اگر چنین امکانی ندارید، شُرت‌ها را با درجه‌ی ملایم اتو کنید.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *